Passer au contenu principal
Home
UNIVERSITY
FACULTIES and SCHOOLS
TEACHING
RESEARCH
INTERNATIONAL
UMONS in CHARLEROI
Accueil Faculté ou Institut
Go Search
Français
Banner
 
 

 

Quelques publications :

 

  • Goczol J., Balasse A., Scoubeau C. : " Stratégies et performances dans un contexte concurrentiel " - Gestion 2000 – 1998 – 4 – pp. 105-115.
  • Goczol J., Balasse A. et Scoubeau C. : " Stratégies et Performances : une enquête en milieu industriel " - Gestion 2000 – 1998 – 4 – pp. 117-137.
  • Scoubeau C. : "A strategic approach to industrial construction firms in Belgium" - International Journal for Construction Marketing - Vol 3 - Number 2 - march 2002
  • Goczol J., Scoubeau C. – "Corporate communication and strategy in the field of projects" – Corporate Communication : an international Journal – vol 8 – N°1 – February 2003 – pages 60-66
  • Heldenbergh A., Ponchau C., Scoubeau C. – "De la nécessité d’une approche globale de communication financière dans le cas d’une opération d’introduction en bourse" – Revue Bancaire et Financière - N°2003/4 – juin 2003 – p 237-242
  • Heldenbergh A., Scoubeau C., Croquet M., Arnone L. – « Fusions bancaires : quelle communication financière » - Revue Banque Stratégie – N°218 – septembre 2004 – pages 35-39
  • Heldenbergh A., Scoubeau C. – « The Role of Financial Communication in Public Share Issues : an analysis of the Belgian experience » - Corporate Communication : an International Journal – Vol 10 n°2 – publication prevue en mai 2005
  • Heldenbergh A., Scoubeau C., Croquet M., Arnone L. – « Financial Communication by Belgian Banks and Insurance Companies during a period of transition » - Corporate Communication : an International Journal – Vol 11 n°2 – publication prevue en mai 2006
  • Dupont C., Arnone L., Mahy B., Spataro S., « Human resource management and labour demand dynamics in Belgium. A microeconometric analysis using employers matched data » , International Journal of Manpower, publication prévue pour décembre 2005
    Beauloye L., Bricman C., Colmant B., Heldenbergh A. et Scoubeau C., "Communication financière : comment tourner une obligation en source
    d'opportunités ?", in  Finance Management, CFO magazine, n°12, novembre - 2007, pp.22-30.
  • Arnone. L, Geerts A., Scoubeau C.– « Implementing Company-Managed Virtual Communities as a Relationship Marketing Tool : a Decision Systems Analysis » - 2009 - Journal of Customer Behaviour – Vol 8 –N°1